dimarts, 28 d’abril del 2009

PAC2.3REFLEXIONS SOBRE LA CONSTRUCCIÓ DE CONEIXEMENT

Les meves reflexions en aquest informe es centraran concretament en la carpeta 2. La ciència i la tecnologia a l’escola (carpeta 2_CT_escola) Fil sobre la transversalitat de les TIC (bàndol verd) Concretament en 4 missatges argumentatius per escrit i amb els seus a-maps corresponents. Aquestes argumentacions pertanyen a :MªElena Coll Coll, Gemma Collmalivern Piella, Cristina Petreñas Caballero ,Fina Figueras Vilà.
Unint aquests a-maps en un sol a-map seguint l’ordre dels noms de les companyes ,nomenat a dalt, tenim el següent mapa on surt tot el que varen argumentar elles en els seus diferents a-maps. He assignat en les premisses i en les conclusions un color per a cadascuna de les companyes, en les justificacions, recolzaments, excepcions i modalitats cada apartat d’un color i dintre de cadascun he seguit l’ordre dels noms emesos anteriorment.:
Observant les premisses formulades observem que ha existit una interacció i una construcció de coneixement en aquest fil aportant diferents argumentacions per a defendre el mateix bàndol, és a dir, tal i com queda recollit en el mapa síntesi en les premisses es dóna fets palesos com l’argumentació i defensa en fets de:

- Les TIC present en la societat
- Les TIC present al món educatiu
- Alfabetització en les TIC tot alumnat
- Treball de les TIC específicament


Les justificacions a les diferents premisses van en correspondència a les premisses, igualment passa el mateix amb l’apartat de recolzament a les justificacions. S’explicita molt la mancança que dóna el tractament de les TIC de manera transversal

En l’apartat d’excepcions tot i que es mostra una discrepància per tractar el tema de les TIC de forma transversal, com a excepció s’admet. També es posa èmfasi a remarcar en que la manca de recursos econòmics pot fer perillar la intencionalitat de les conclusions.Totes a les conclusions es poden integrar, ja que conclouen molt clarament en el tractament, molt segur i actual (modalitat) de les TIC en el món educatiu com una especificitat molt concreta
Les TiC com a nova àrea del currículum amb programacions específiques
(objectius, continguts, activitats, metodologia ,temporalització, recursos, espais...).

Per tant podem concloure que amb els 4 a-maps s’ha construït coneixement. Tot integrant-los es veu com tots els elements de les argumentacions es complementen i amplien en arguments en el coneixement defès ,en aquest bàndol, sobre el tractament de les TIC no de manera transversal sinó de manera específica ,com a nova àrea del currículum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada