dilluns, 13 d’abril del 2009

2.1 Evolució representació gràfica

Quan reviso la meva A.I sobre tot el mapa conceptual gràficament veig representat un model mental pobre en xarxa de nodes i relacions d’enllaços fet a mà i desprès escanejat.
El model mental del que partia posava molt de pes central al node de la societat i el seu poder econòmic i d’allí es vertebrava tot, per tant el canvi conceptual ,referent al tema d’estudi ,que jo crec que he experimentat ,és relatiu al pes i interacció de la Tecnologia educativa com a ferramenta indispensable per a propiciar en els contextos educatius aprenentatges significatius que comporten a canvis conceptuals en els individus. i que al mateix temps he experimentat personalment fent tota la sèrie d’activitats que fins avui he participat.

Observant el mapa 2 i 3 qualsevol s’adona del canvi quantitatiu de nodes i enllaços i en la millora i ampliació de relacions qualitatives.

Observant el mapa 2 ,tot gira al voltant d’un triangle interactiu entre els vèrtexs, on el vèrtex central recau en la Tecnologia , i hi apareixen elements nous que en el mapa 1 no apareixien. Apareix la Psicologia, l’aprenentatge significatiu, les TIC amb els seus enllaços i nous nodes.

Revisant l’A.I. pregunta per pregunta el que m’he n’adono en general és que continuo d’acord en l’enfocament de moltes respostes però hores d’ara les podria reestructurar d’una altra manera ja que disposo d’altres connexions mentals, per tant el que passa que s’han introduït elements nous en el meu model mental que m’han fet reestructurar-me .En cap de les meves respostes feia menció a la importància dels contextos d’aprenentatges significatius per tal d’abordar-los amb eines informàtiques tot ampliant el nostre coneixement ,ni tampoc feia cap referència a les eines tecnològiques per tal de fomentar canvis conceptuals tot utilitzant argumentacions estructurades i plasmacions gràfiques de camps conceptuals per a reflectir el que pensem de les coses.

Que m’ha passat ? per que he reestructurat coneixements i he fet un canvi conceptual relatiu a la tecnologia educativa?

Doncs penso que el fet de participar:

- en un debat on les temàtiques versaven sobre C-T-S-E i haver-me de posicionar en una manera de veure aquests diferents fils presentats al debat m’han ajudat molt a aquest canvi ja que quan defenia quelcom que realment estava d’acord els diferents companys que també argumentaven en donaven ampliació d’informació a més a més de la que jo podia argumentar i en el cas contrari, quan estava amb la postura que havia de defensar, però personalment no compartia ,doncs aquesta acció, m’ha ajudava a posar-me en el lloc de l’altra perspectiva i tal vegada a entendre-la més ,arrimar postures que han produït en mi algun canvi conceptual.

- Revisar l’avaluació inicial,llegir el mòdul 1 i 2,article de Domènech i Tirado ,el material web ha fet que hagi hagut una ampliació ,reestructuració de coneixements i un canvi conceptual molt visible si comparem els mapes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada